söndag 5 september 2010

Hoppa hage nån?

Det bor driftiga ungar utanför Jenny, igår hade de loppis och idag har de hoppat "lite" hage.

För övrigt är min förkylning magiskt bättre. Kan de vara de massiva gasmängderna av rengöringsmedel som jag inandats idag?

En annan sak. Jag är på jakt efter en banhoj och har kollat in allt från Look, Dolan och nu senast Ridley. Jag snubblade över en vit ram på Cykel City i Stockholm som jag kunde få till ett riktigt fint pris. Men den visade sig vara på tok för hög. Istället vändes blickarna mot en demohoj från Ridley som Cykel & Fjäll har. Men den är inte vit, den är grå. Dock så verkar den vara riktigt stabil och styv. Något som är viktigt för mig.

Jag tänkte testköra den i fredags men personen som testat den innan mig hade slarvat med pedalerna och sedgängat de första gängorna. Lasse på C€F var dock riktigt snabb att åtgärda detta. Men det blev ändå inget test.

Frågan är om det blir något test eller om jag lyckas få fram detta underverk i stället:
http://www.canyon.com/_se/eurobike2010/roadbikes2011/v-drome.html

Snygg och dessutom i aluminium, så den tål säkert lite misshandel och är förhoppningsvis också styv. Dock är den skrämmande lik Cervelos banhoj.

Har ni underbara läsare några andra förslag eller invändningar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar