söndag 12 september 2010

Skogsäventyr

Idag gav jag mig äntligen ut i skogen igen, det var ett tag sedan sist...

Men jag tog mig fram till fots denna gång.

Det var svampjakt med Jennys pappa Göran och hans Eva som vankades, här visar Göran vad svampen finns.

Trattkantareller i kvadrat...

En okänd svamp som jag fick syn på innan mina trattögon kom fram och jag kunde skörda lite svamp.

Som ni ser hade vi en alldeles underbar dag i skogen, med strålande väder.

Stämningsfulla trattisar.

Snygg Jenny hittade sig en käpp som hon svängde runt med så barren yrde.

Mycket svamp blev det till slut, vackra är de också. Speciellt i kvällssolen som strilade in genom fönstret.

Jag bjuder på en sista bild från rensningen, för jäklar vilken tid det tar att rensa. Tur att jag kunde ta några konstnärliga fotopauser. Jenny rensade dock som en galning.

Allt som allt hade vi det super i skogen på ett annat sätt än vad jag är van vid. Jag saknade dock min mtb riktig mycket och vill nog faktiskt få hem den från Stockholm nu så jag kan njuta av några sista fina höst-turer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar