tisdag 21 september 2010

Banpoesi

Idag har jag gjort ännu ett mastodontjobbpass på banan. 10 timmar. Men nu är Marcus Johansson och Lina Karlsson nästan klara instruktörer. De kan all teori i alla fall, nu är det bara för dem att repetera allt de fått testa på praktiskt. Jag är stolt över hur väl de hade tagit till sig all information om grundkursen och jag är övertygad om att de kan ta en egen grundkurs redan i morgon. De klarade av grundkurs-examinationen med bravur idag.

I slutet av dagens praktik så testade vi på Flying Lap, och jag visade hur det skulle gå till genom att sätta ett nytt personbästa på 12,49 sekunder. Lovande som tusan då jag är långt från min form och kan optimera min utväxling mycket mer (hade standard 48/16 idag på hyrcykeln). Om alla kort faller rätt så jag en superfin bancykel för mig själv att köra med också. Canyon Sverige försöker få loss deras EuroBikemässcykel till mig. SÅ jag håller tummarna på det, annars får jag vänta till januari på en annan.

För att avsluta en underbar Ban-dag klicka på Denna Text, höj volymen, slå på helskärm och luta er tillbaka för 13 minuters ren och skär Banpoesi. Hoppas ni blir lika tagna och inspirerade som jag. Och kommentera gärna om ni blev/inte blev det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar