fredag 15 oktober 2010

Uppladdning inför CX premiären

Det var nära att jag hamnade i Borlänge på Raubtier ikväll men sällskapet drog till Karlstad och hämtade en förirrad Ridley.

Nu sitter jag istället i soffan med popcorn och min cola, notera mitt intryckta tumgrepp. Visst är cola på bruk godast förresten?

Nyss var Adam Steen förbi och hämtade lite snygg kläder. Han fick låna en fin långärmad tempodräkt av mig, det måste man ha när man kör Cross ju.

Jag laddar och funderar på hur jag ska lösa ljudöverföringen från datorn till PA-systemet. Jag behöver en lååång sladd för annars får jag ingen täckning på nätverket. Sen funderar jag på om jag ska ha en CX-skola också, de har nya headset på Lugnet som räcker tok långt nu nämligen. Sen var det en sak till jag funderar på och det är om jag kan mecka om headsetet till ljudingången för mic 1. Den ingången sänker nämligen musiken automatiskt. Klockan 8 är jag där uppe och pillar.

Denna säsongens CX Uppladdning kommer att bli lite speciell och ovanlig mot tidigare. Men det gäller att spara rösten... Så det kanske var bra att jag inte åkte till Raubtier...

Hur laddar ni upp inför CX-cupen?

3 kommentarer:

  1. Inga spellistor har kommit in ännu så det är bara för dig att discoa loss

    SvaraRadera
  2. Ska vi sätta headset på mig när jag tävlar? :)

    SvaraRadera
  3. Stefan: Gött Volbeat för hela slanten =)
    Öijer: Kan vi väl. Men tänker inte sända dina stön, fick nog av dem på någon träningsvideo uppför serparna(?) för ett bra tag sedan ;)

    SvaraRadera