lördag 9 oktober 2010

Plågad, mer plågad, mest plågad

Idag hade vi ett slag utan dess like på Lugnet. Vi var 9 tappra som tog ut alla våra krafter på den nu färdiga och officiella CX-banan. Vi körde som vanligt i heat (2 varv x 3) så att alla skulle bli så trötta som möjligt. Jag snittade till exempel 177 hjärtslag per minut på första heatet och toppade någonstans runt 191-193. Nytt personbästa på cykel faktiskt. Känns rätt duktigt men jävligt jobbigt. Har bara sett 188-189 som bäst tidigare så lite vila i sommar verkar ha gjort mitt hjärta gott.

Vi körde med poängräkning idag också och min förhoppning är att vi ska fortsätta med det på onsdagarna och således skapa en liten CTT-ställning. I och med att det var lite test idag så får nästa onsdag bli officiell start. Poängen räknas enkelt. Minst poäng är bäst helt enkelt. 1plats = 1p, 2plats = 2p osv.
Jag skrapade ihop 12p idag medan Fredrik Ericsson som vann tog ynka 5p. Janne Jakobsson tog 11p och Martin Eriksson hade ingen aning då han stod över ett heat och vi var inte riktigt klara med vad det var för straffpoäng på det. Men jag var snäll (eller förvirrad...) och lät honom bli 3a. Pallen:

MTB förbundskaptenen Fredrik visade var skåpet skulle stå idag, Jens var lite krasslig och kunde väl inte riktigt sätta till. Men Martin kämpade på bra och hårt.

Banan blev längre, mer teknisk och hårdare än vad den brukar vara. Men förhoppningsvis är den fortfarande snabb. Det beror på hur hård och tuff man är. Jag var lite väl hård och tuff på bromsen i en kurva idag så jag lade mig ner och förstörde mina Kalasbenvärmare:


Kurvorna var lite förrädiska idag faktiskt. Gissa vems skägg detta är?


3 kommentarer:

  1. fint pimp med gräset. Jan Jakobsson tillhör skägget ;)

    SvaraRadera
  2. Orakat knä...

    SvaraRadera
  3. Jonas: Yes, så skarpt öga du har =)

    Jens: Orakade ben och skägg i ansiktet också ;)

    SvaraRadera