måndag 18 oktober 2010

Lätt överfull


Har tagit mig en fika med min sötnos Jenny. Fick en lätt överfull Cappuccino, gott!

Den överfulla koppen representerar även min egna kroppsliga känsla. Känslorna och intrycken från helgen svämmar lätt över och den nya halvhektiska och oplanerade veckan (många inringnigar från både YA Arena och Lugnets Äventyr) gör mig trött. Jag önskar mig inget annat än ett fast 7till4 jobb där jobbdagarna är klara istället för kaos veckor med dubbelbokningar ena dagen och inget jobb andra dagen... Har nu på allvar börjat leta jobb för lite mer stabilitet, tips mottages tacksamt.

Hur som så gick helgens speakerjobb galant, lördagens på Lugnet blev lite komplicerat dock. Jag var ju med och hjälpte till, nästan som en tävlingsledare och många frågor och organisering blev det samtidigt som jag skulle hålla koll. Det gick bra men kvalitén på speakeriet blev lidande. I Ludvika gick det mycket bättre även att jag bara såg hälften av banan.

När vi ändå är inne på ämnet så vill jag och vi bakom tävlingen passa på att tacka ett par eldsjälar i som stannade kvar och monterade ned banan i lördags;
Branco, Lars Blecur, Jonas Djurback, Lisa Ström, Lisa Sandberg. 
Jag vill även passa på att tacka Team Cykel & Fjäll för deras support. Även Peter Vingstedt, Herr och Fru Rindborg samt Herr och Fru Eriksson som stöttade och hjälpte så bra i Kansliet och på banan. Tack Stefan C för nybörjarrejset och deras bana! Tack ni alla som var där och hjälpte till även ni som jag råkat missa ovan utan Er hade det inte blivit så fantastiskt bra!

Det är fantastiskt att se så många frivilliga själar som dyker upp, speciellt ni som inte är med i Falu CK men hjälper till ändå!

4 kommentarer:

  1. Tack själv Oscar för en fin insats! Som du själv är inne på; du ökade lite till söndagens tävling där du bland annat levererade en blivande klassiker:

    "Nu gäller det att hålla taktpinnen rätt i mun."

    Välkommen till Lidköping. Du får ha taktpinnen var du vill.

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat i helgen. Du höll ju låda från start till mål på båda tävlingarna tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Björn: Tack... Men Sa jag verkligen så? =D

    Per: Tackar!

    SvaraRadera
  4. Björn: Tack så mycket, Lidköping ska bli riktigt roligt... Men sa jag verkligen så?

    Per: Tackar!

    SvaraRadera