tisdag 15 mars 2011

Det kom ett paket, och det var




Grymma vajrar och höljen från Gore Ride On Cable Systems. Något som jag velat testa länge och nu fick jag förmånen att testa både ett helslutet system (Sealed Low Friction System), som jag kommer att ha på Ninern. Men även ett semi-slutet (Proffesional System) system som jag ska montera på crossen. Det senare är vitt och fint och kommer att lyfta crossen till nya höjder även när det gäller estetiken och inte bara i växlingar/bromsningar. Detta system använder sig även alla Pro Tour lag som kör med Sram. Så nu kommer jag bli lite proffsig också.

Mestadels har jag kört med Shimanos höljen och varjar samt ett antal sämre budget varianter som håller i en vecka. Det ska bli intressant att se om Gore håller vad de lovar när det gäller livslängd.

Detta är alltså även uppgradering nummer två till Ninern, ett helslutet system som jag kommer att testa fullt ut. Jag har inte riktigt beslutat hur jag kommer att testa detta dock. Antingen kör jag standardkablarna tills de tar slut och byter till Gore eller så gör jag tvärt om och noterar livslängd i mil. Ett annat alternativ är att växla mellan de olika systemen med ett antal mil åt gången. Ex: 20mil på Gore och 20mil på Standard sedan om igen osv.

Vad tycker ni läsare, hur ska jag testa detta bäst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar