lördag 30 april 2011

Lördagsfilm "Idolen"


I detta fall är idolen varken utövaren i filmen eller bandet som spelar musiken i filmen, utan killen som gjort filmen. Varje gång Aaron Larocque lägger ut en film på Vimeo så blir jag lika hänförd och imponerad. Viss han har en väldigt tydlig stil och filmar mest cykling och då Nortshore eller Freestyle. Men jag älskar det. Jag älskar vinklarna, all slowmotion, naturen, blidkompositionen och framförallt hans sätt att klippa ihop allt tillsammans med en musik som gör att allt bara passar ihop och trollbinder. Det funkar alltid för mig i alla fall och går ni tillbaka bland mina Lördagsfilmer (ja man kan faktiskt klicka på Etikett-länken underst i inlägget för att se alla andra inlägg märkta med samma etikett, i detta fallet Lördagsfilm), så kan ni se att Aaron har varit med flest gånger av alla. Min idol när det kommer till att göra filmer.

Vad tycker ni om Aaron, filmen och mina lördagsfilmer?

2 kommentarer:

  1. Nu är ju inte Poison med Alice Cooper att leka med heller...

    SvaraRadera
  2. Nä precis, Aaron har liksom lyckats rätt bra här tycker jag =)

    SvaraRadera