fredag 29 april 2011

Dagens jobbpendling

... Tog 7 minuter, ungefär, i strålande solsken och med ljuvligt doft av nyutslagna träd och blommor. Ja jag har inte så långt till Velodromen från min lägenhet så någon vidare seriös jobbpendling likt Öijer blir det inte. Kanske ska jag till att jag skarva ordentligt innan, till Borlänge och tillbaka eller så. Men det får bli senare.

Nu sitter jag i alla fall på Sportlife och härjar ett tag innan träningen på Velodromen startar. Från 1 maj startar sommarsäsongen på Velodromen med öppettider vid behov istället för det schema som vi har nu. Någon gång i slutet av augusti eller början av september kommer schemat tillbaka i full fart igen. Så då hoppas jag att ni alla flyttar in i Velodromen och härjar tillsammans med mig. Okej!?

I kväll jobbar jag till 19.00 och efter det vankas det utemiddag med Göran (Jennys pappa) och på Kina-Thai eller vad det heter. Det blir gött och ett bra komplement till Jennys och min Max-lunch framför TVn. Vilket var en lite rolig historia. Eller ja det roligaste var väl att vi hade tid hos barnmorskan klockan 11.15 och klockan 12.00 så var det tydligen ett kungligt bröllop i England eller något. Och Jenny är helt besatt av kungligheter, och då menar jag verkligen besatt.

Så när vi satt där och väntade och tiden började gå över 11.15 började Jenny få smått panik och bli sådär härligt bitter som bara hon kan vara. När vi tillslut vid ca 11.30 fick komma in till barnmorskan så sa Jenny direkt att det här måste gå fort för snart ska vi på bröllop... Ja redan där fattar ni nivån i det hela va? Det roliga var att barnmorskan var minst lika besatt och hade till och med varit på plats när Victoria och Daniel gifte sig förra sommaren... Så det blev vårt snabbaste besök hittills och Jenny hann hem till klockan tolv. Och då bör jag lägga till att promenaden från oss till barnmorskan brukar ta 15-20minuter. Nu tog den knappt hälften. Max-maten inhandlade så klart jag på vägen hem medan Jenny gick raka vägen till TVn och bröllopet.

Hon kan om hon vill mitt älskade hjärta.

I övrigt så har jag varit hos Limpen, Friska Konsulting, och rätat till min misshandlade rygg. Anders gjorde som vanligt underverk. Men i och med att det mestadels var musklerna som spökade till ryggen (kotan hade hoppat tillrätta) och att de inte riktigt släppt greppet om ryggen så vågar jag inte lasta på med träning idag. Men det var väl lite som en piss i Mississippi, eller?

1 kommentar:

  1. Det roligaste är ju att man ofta säger något sånt "vi ska faktiskt på bröllop" och förstorar upp något så att man slipper förklara att en TV sändning är så viktig för en. När vi i veckan hade några försäkringsförsäljare över på kvällstid för "infomöte om barnförsäkringar" så sa jag att vi skulle åka till Danmark om en timme så att de inte skulle ta upp hela kvällen ;) haha

    SvaraRadera