fredag 22 april 2011

Solen i ryggen och vinden i ansiktet...

Nu har jag bakat mina custom-fit skor från Shimano. Har kört 8mil i konstant solsken, och motvind... Jag tog de flossade skoöverdragen så att jag skulle få en bra passform på skorna. Har kört med Shimanos custom-fit skor sedan de kom. Första året bakade jag dem som man ska i ugn och formade dem på foten med en påse runt som suger ut luften. Året efter så struntade jag i det och körde in dem i väta och värme på två pass. Sedan satt de fint. Räcer-skorna jag har nu blev inkörda idag, det krävdes bara 3timmars åkning i sol med skolöverdrag.

Jag åkte från Falun kl 10.00 och var framme i Furudals Bruk kl 13.20. Planen var att jag skulle komma dit 13.00 blankt. Men självklart fick jag punktering, redan i Bergsgården efter 15min dessutom. Då bytte jag tuben bak men senare när framtuben tappade luft så sket jag i att byta och fick stanna tre gånger för att pumpa. Men det funkade. Tre timmar aktiv tid fick jag i alla fall, så 20min förlust för två punkteringar är helt ok.

Detta inlägg skrev jag halv två, men ute i djupa Rättviksskogarna finns ingen täckning. Dock finns det helt klart för många raggarbilar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar