måndag 25 april 2011

En annan steektur

Tidigare idag så invigde jag min Fixie till svärfar, 30 minuters steekcykling på hårdpumpade däck och högprofiler som det sjöng så härligt om... och inte en rasslande kedja eller växling så långt örat hörde. Det var skönt som busen och jag tror faktiskt att jag kommer att sumpa fegisbromsen helt nu. Måste lära mig skidda också... Men åter till topic; En annan steektur.

Ett underbart vacker avsnitt av cykelbanan till Stångtjärn.

I lördags så åkte jag ut och njöt på crossen (då lvg-tuberna punkterades på fredagen). Jag åkte över Stångtjärn där jag träffade på Jocke och Sara som skulle ut och premiärspringa runt tjärnen. Själv så premiärcrossade jag förbi tjärnen och vidare ut mot Grycksbo. Mitt ute i skogen på en av mina favoritstigar så stannade jag och beundrade utsikten:




Det kom även en man på MTB med två hundar som sällskap förbicyklandes i kort-kort. Han undrade om det var bra med mig och jag svarade givetvis ja på den frågan. Men jag insåg att jag var lite väl välklädd med arm och benvärmare, så de rök all världens väg efter det och sen fortsatte jag in via grusvägarna till Grycksbo och styrde kosan vidare uppför Norlingbergsbacken. Där jag passade på att lägga in en hårdintervall uppför, och vek sedan av mot Törnbergsstig.

En kort bit in på den torra, snabba och underbara stigen så stannade jag igen och passade på att njuta lite. Det är rätt skönt att vara solskenscyklist:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar