fredag 20 januari 2012

Glädje i misären...

Egon bestämde sig i förrgår för att lägga fontänspyor som ni säkert läst, igår så blev det bara massa diarré... Det var riktigt svårt att få honom att behålla något, om ens få i honom vatten eller mat. Ynka 30minuter och några småstötar kunde han sova. Så när han gick in på sin tredje timme av tröstlöshet runt 9 - 10 så ringde vi sjukvårdsupplysningen om tips och de skickade oss vidare till akuten då Egon inte lyckats behålla vätska och säkerligen var uttorkad.

Väl där uppe fick vi vård snabbt och Egon repade sig kvickt, så vi gick hem runt elva halv tolv. Sedan sov han från dess till 4 och fick lite mat för att sedan somna om efter ett tag och vakna igen vid halv 9. Vid den tiden hade jag utvecklat ett starkt illamående och orkade bara vara uppe en halvtimme innan jag däckade i sängen igen. Har varit vaken sedan tolv nu och mår som en påse skit, dock så har jag lyckats behålla den lilla frukosten på två knäckebröd och en halv kopp kaffe. Peppar-peppar.

Nu här vid två fick Egon feber igen och blev otröstlig, samtidigt som jag lekte med kameran och fångade hans misär på bild. På något konstigt sätt så tycker jag att bilderna är extremt vackra och jag grät en skvätt av lycka av att Egon är min son. Och det är väl där det vackra ligger antar jag. Min son har sin första magsjuka och blir mer och mer en person med egna uttyck och eget humör. Vår lilla krokodiltår.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar