måndag 9 januari 2012

Vad gör jag om dagarna?

Jag är ju delvis föräldraledig nu i januari och jag tänkte presentera i bilder hur en sådan dag kan vara. Bilderna tog jag i lördags, men har inte haft tid att publicera förrän idag. Det ligger på när man är hemma och leker.


 Egon och jag går oftast upp runt 7 - 8 på morgonen. Jenny är också hemma och ger Egon mat på natten och sover sedan lite längre på morgon istället. Ett system som fungerar bra då jag är mer morgon pigg än henne, och Egon är riktigt hungrig på nätterna fortfarande. När Egon vaknat får han oftast välling, men ibland vill ha inte ha utan då fungerar gröt bättre. Sedan är det min tur att skumma upp lite mjölk (ovan) till mitt kaffe och sätta på 2 ägg, som jag äter med majonäs och kaviar på en hårdbrödmacka (nedan).

 Egon håller mig sällskap vid frukosten då vi kollar av läget i världen och sedan leker han ibland lite på golvet eller så är han nöjd i stolen.

 Extra nöjd blir Egon när vi går ut runt 9 - 10, vilket vi gör varje morgon.

Det är skönt för båda två att få lite luft och om man har tur; sol. Egon somnar alltid under denna promenad och sover mellan 1 - 2 timmar.

 När Egon sover, pillar och fixar vi lite hemma. I lördags så reparerade jag min kameras trasiga linsskydd.

Även en gåvagn monterade vi ihop och när inte Egon var vaken för att leka med den så lekte jag och hunden med vagnen.

När Egon väl vaknade så var gåvagnen en direkt hit och nu går det undan i korridoren.

Även Egon får plats i vagnen och det är lite extra roligt att åka denna vagn.

Efter lite lek (och lunch) är det dags för mellanmål... 

Sedan en mysig kvällspromenad efter besök hos Malin.

Det fick bli fredagspizza på en lördag. Tokigt värre, men så var det långhelg också.

Till pizzan så blev det mys i soffan och film. En film som var 1.36h lång, men det tog 4 timmar att kolla klart på den då Egon var lite snorig och hade svårt för att somna.

2 kommentarer:

  1. Samma här men byt ut Egon mot Million i texten istället! Gåvagnen är grym!

    SvaraRadera
  2. Gåvagn måste vara ett gammalt beprövat koncept. Vi har nu satsat "pengar" på när Egon går själv =)

    SvaraRadera