tisdag 17 juli 2012

Det ploppades lite väl mycket...

... Men trevligt hade vi.

Jag och Jenny hade första (sedan vi flyttade ned) parmiddagen ute på restaurang i Kalmar igår. Tre par varav ett var en helt ny bekantskap för oss. Och vi hade trevlig hela bunten. Maten på Gröna Stugan var fantastisk och borgade för en hellyckad kväll.

Jag åt silltallrik (med västerbotten paj och potatis till) till förrätt och den var på gränsen till för mastig och nästan som en huvudrätt. Men ack så god och kreativ. Det var Senapssill; kryddig, traditionell och mjäll. Tzatzikisill; fräsch och oväntat god. Samt Vinbärssill; Söt och förvirrande bra. Till silltallriken tog jag en veteöl vilken passade utmärkt.
Till huvudrätt blev det lammrygg med potatisbakelse, vitlökssmör och rödvinssky. Lammet smälte i munnen och var rikligt kryddat med peppar. Perfekt. Det tog jag husets röda till. Jag och Jenny delade faktiskt på en flaska och det smittade av sig vid bordet.

Så när alla var överrens om att efterrätt var för mastigt denna dag så gick vi till O'learys istället och tog ett par öl. Blev en mycket lyckad kväll och det var riktigt länge sedan Jenny och jag tillsammans hade en restaurang/krogkväll som denna. Tack Alexander, Frida, Dennis och Sara för det trevliga sällskapet!

Idag har vi också varit bakis för första gången på länge. Vi firade det med en bakispizza.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar