torsdag 12 juli 2012

Ryggen återvänder, och jag med den

Ikväll är ryggen lite bättre faktiskt. Tror mest att det är de spända musklerna som spökat sen efter rätningen av bäckenet. Hoppas bara detta inte betyder att musklerna har börjat förstöra/luckra upp rätningen jag fick till.
Måste nog se till att få en ordentlig idrottsmassage. Det får bli morgondagens agenda.

För att ha semester så har vi rätt mycket att göra om dagarna. Igår kollade vi på hus igen och blev helt uppe i det igår och idag. Får se vad det mynnar ut i. För en sak är säker det är bättre med hus här, än en lägenhet. Och det för att husprisen är låga (om man jämför mot centrala Falun och Kalmar tex). Dessutom så råder det inte direkt en köphets på hus heller, vilket gör att priserna inte sticker iväg. Pratade med mäklaren idag och han sa att det inte varit bättre köpläge nu än på dystra 90talet. Och det verkar stämma rätt bra. Köparens marknad helt enkelt. Det betyder dock inte att det är lätt att hitta hus som man vill köpa...

En annan sak som tagit upp min tid idag är cykling. Och då som jobb och åskådare. Jag såg den otroliga etappen på Touren idag medans vi hade vårt första riktiga sommar-hällregn. Eller ja regnet slutade mitt i etappen och sen var det sol igen. Men jag stannade inne och såg klart då jag inte kunde slita mig. Vilken etapp Pierre Rolland gjorde idag! Och vilket strategiskt och imponerande sätt Kessiakoff cyklar på! Och vilket team SKY har! Helt otroligt fantastisk cykling det bjuds på i Touren i år!

Mycket utropstecken där, men det är de värda. Jobbmässigt så har det varit cykel idag också. Jag har pratat med Jonas Gunnarsson i Norbergs CK om Engelbrektsturen (seedningslopp till Cykelvasan som vanligt och deltävling i långloppscupen), som jag och han kommenterade ifjol. Jonas erbjöd mig faktiskt för lite mindre än en vecka sedan att göra om det hela i år igen och det kunde jag ju inte tacka nej till. Idag pratade vi mer om det praktiska kring rapporteringen och lite runt loppet/turen. Så den 29 juli står jag där igen på torget i Norberg och även "mitt ute i skogen". För att följa loppet så bra som möjligt och återkoppla cyklisternas framfart till publiken i skogen och på torget.

Jag tycker det är en mycket bra grej att göra ett långlopp levande på. Att kunna rapportera utifrån banan in till tävlingscentrum. Så borde det vara på alla långlopp. Än bättre skulle det vara om man kunde göra som Finnmarksturen; sända loppet över radio. Hoppas det kommer mer nu när mtbcyklingen är på väg framåt igen. Och vill ni att jag kommenterar er tävling så är det bara att maila; oscar@oscarekstam.com eller ringa: 076-184 02 74

Jag pratade även med min co-speaker, på MTBSM i Göteborg 22-25 juli, Adam Johansson. Vi gick igenom vad vi ville med vår prestation, vad vi kunde hjälpa arrangörerna med, vad arrangörerna kunde hjälpa oss med och allt därimellan. Blev ett rätt långt samtal faktiskt, men väldigt givande. Hann även med att göra en laxsoppa under samtalet, den smakade ljuvligt.

Så även om jag har slutat att tävlingscykla (Mörksuggan 2010 var sista tävlingen för mig) så slipper ni inte mig runt tävlingsbanorna för det. Nu är jag inte med på lika många tävlingar som förut, men jag hörs nog desto mer... vågar jag faktiskt påstå. Som vanligt hoppas jag att ni gillar det, och om INTE så mottager jag gärna konstruktiv kritik och förslag på förbättringar eller nya uppslag till min rapportering från sidan av tävlingen.

Avslutar med lite mixade bilder från de senaste dagarna från mitt Instagram-konto. Jag lägger ut många bilder där som inte kommer upp varken på bloggen eller facebook. Så följ mig där också om ni inte kan eller kan få nog av mig. oscarekstam är mitt användarnamn där.
Bilder:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar