tisdag 24 juli 2012

Kort men lång dag i Göteborg

Idag bjöd seniorer och ungdomar upp till dans på riktigt. Först var det seniorstaffetten där Alingsås båda lag imponerade stort och fick till 1a och 3dje plats. Inledningsvis verkade det som att Cyklotekets båda lag skulle ta en slamdunk men lag 1 blev upphunna och förbipasserade av Alingsås lag 1 men klarade att hålla den sjukt snabba Emil Lindgren i Alingsås lag 2 bakom sig på sista sträckan.

I ungdomarnas stafett så imponerade istället Borås CAs lag och Möndals lag på samma sätt som Alingsås båda lag i seniorstaffetten. Möndalslaget fick ställa sig överst på pallen och mottaga ett öronbedövande jubel från hemmapubliken.

Dagen slutade hyffsat tidig så jag tog med familjen från hotellet för att träffa Johan och Tessan från Falun och deras lilla Meja. Vi hade picknick i Slottsskogen och gick sedan på restaurang där jag i min yra INTE beställde hamburgare (vilket jag ätit till lunch och middag tre dagar på raken). Det blev istället en flottig men väldigt god stenungsbakad pizza. Måste nog lära mig att beställa in sallad snart...

Appropå det. Jag tror jag ska försöka springa innan frukost istället för att cykla. Det är så bökigt och tidskrävande att göra sig i ordning för cykling. Bättre då att bara snöra på sig skorna och ge sig ut.

Så då lär jag skaffa mig ett par bra stötdämpande skor till en plattfoting som mig. Några tips?

3 kommentarer:

  1. Asics gel trabuco är bra dämpade om du kan ha såpass smala skor. Funkar bra i terräng.

    SvaraRadera
  2. gå till en sportbutik och ta hjälp av någon kunnig person. det är det verkligen värt. är du pirat köper du sedan skorna på ww.wiggle.com eller något liknande

    SvaraRadera
  3. Mjo jag misstänkte att en bra butik är det första jag ska gå till för att få bra råd och exempel på skor. Blir nog så.
    Har dock riktigt breda fötter så Asics kanske jag får ge upp.. den som lever får se

    SvaraRadera