tisdag 30 juli 2013

Fakturor, räkningar, mookkapeden, lite vin, choklad och Montalbano

Det tar lite på krafterna att komma tillbaka efter semestern. Speciellt när jag även har en sommarjobbare som ska vara på Fritidskontoret i tre veckor. Både bra och krävande, men mest bra han är duktig. 

Mookkapeden? Ja Egon blev förtvivlad vid nattningen när han inte hittade sin motorcykel. Jag hittade den, som ni kan se på fotot, när jag skulle hämta internetdosan och betala mina assoskläder till EnergySport. Passade även på att skicka ut två fakturor, en till Sweden Mountainbike och en till Norbergs CK. Kontobalansen återställd.

För att slappna av efter dagens härj blev det ett glas fint rött, blandad choklad (som jag får ha för mig själ av någon konstig anledning) och så min favoritdeckarserie på SVTplay: Kommisarie Montalbano.

Vad gör ni efter en jobbig jobbdag och kväll?

Och just det!! I morgon kan det bli finfrämmat på Onsdagscyklingen i Långehäll, kanske deltagarrekord också? Funderar på hur jag ska pussla ihop livspusslet bara för att lyckas vara med. Gå med i gruppen Kalmarsundscykling på facebook för att inte missa sådana här fina cykelturer längs hela Kalmarsund och inåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar