söndag 28 juli 2013

Min Engelbrektstur

Nu tror ni väl att jag fått solsting och börjat tävla igen. Ledsen att göra Er besvikna, men jag har bara varit speaker på Engelbrektsturen. Inte så bara förresten konstaterade det för min far som är med på redan (lyxigt med personlig chaufför). Att uppladdningen inför och urladdningen under är väldigt snarlik vid när jag tävlade. Antar att viljan att prestera fortsatt sitter där. Och dagens prestation var en sexa av tio om jag får skatta den själv. Värmen gjorde sitt till att jag inte riktigt kunde leverera hela tiden. Jag hade två-tre svackor som jag ändå tog igen med lite vätska och energi.

Nu sitter jag i bilen på väg hem och har även författat ihop en artikel om herr och dam elitens kamp under Engelbrektsturen. Det enda jag väntar på är en uppdaterad sammanställning på Mitsubishi MTB Challenge. Resultaten finns men poängställningen är beroende på att resultaten fysiskt ska hanteras och behandlas in i systemet först. Så jag väntar vackert. Under tiden ni väntar så finns topp fem i tävlingsklasserna uppe på Sweden Mountainbikes Facebooksida (läggs alltid upp av mig när topp fem kommit i mål på deltävlingarna). Ni kan så klart även hitta alla resultat från dagen på facebooksidan också i en länk vidare till Norbergs CK.

Slutligen, tack Pappa för sällskapet under helgen, tack Dennis för lån av cykel så jag kunde provköra banan igår (glömde mina egna snabbklopplingar...) och tack Norbergs CK för ett härligt arrangemang och ert varma bemötande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar