onsdag 9 februari 2011

Nytt, nytt, nytt

Ny design i bloggen!
Jag har pillat och fixat lite i koderna till bloggen och gjort om lite. Så jag skulle uppskatta om ni gav mig lite feedback på fem frågor. Bannern (bilden överst) kommer jag att göra om till det bredare när jag beslutat mig om slutgiltig bredd. Men först, lite frågor:

1. Kände att det behövdes lite mer tydliga avgränsningar mellan allt så det inte flöt ihop. Är de nya gröna linjerna bra eller anus?

2. Ordnade så jag kan ha större bilder i inläggen, Frågan är bara är de lagom stora eller ska de vara större. Här är några exempel:

Standard


Normal


Stor

Vilken bild (Standard, Normal, Stor) passar och ser bäst ut?

3. Ett resultat av linjerna och de breda bilderna blev att bloggen blev bredare, bra eller anus?

4. Fixade till menyn under headern så det dels är större text och att det är jämt avstånd mellan menyerna, nu även för er loosers som använder IE. Det var ju jämt avstånd innan om man körde Safari, Mozilla eller Google så ni märker bara den större texten...

5. Slutligen med allt detta gjort funderar jag på att skrota den adress jag har nu och byta till en adress med mitt namn (har redan reggat en sådan för länge sedan).... Bra eller anus?

4 kommentarer:

  1. Tycker det blev riktigt bra. Medium bilder känns bäst, de stora blir lite för stora.

    Gröna linjerna och bakgrunden blev riktigt bra. Eloge för de. menyn under headern likaså.

    SvaraRadera
  2. Agree på Jonas, medium bilder blir lagom.

    SvaraRadera
  3. 1. Grönt blev bra
    2. Stora bilder är bra bilder. De med fula bilder visar dom smått.
    3. Bred blogg är bra blogg, det där vet du ju. Blir mer lättläst text. Men de här Bloggar jag följer och Tävlingar till höger måste ju breddas..
    4. -
    5. Att byta bloggadress kan vara både bra och dåligt. Dåligt eftersom alla länkar som finns till den nya adressen då blir inaktuella. Bra för att du får en adress du gillar.

    SvaraRadera
  4. Tack killar!

    Jag kör vidare på detta format, men stort Satan blir det på bilderna. Finns inget mittimellan hos mig. Kan ju inte vara Svensk heller ;)

    SvaraRadera