torsdag 24 februari 2011

Rapport: Matchsprint vid Velodromen

Ovan ser ni resultatet från kvalet.

Och nedan är texten som inte följde med videon i inlägget under detta:

Om ni ser videon så ser ni finalheatet mellan David Mayer och Marcus Ottosson. David i blå/rött och Marcus i Falu CK.

Själv blev jag utslagen av Marcus som utnyttjade min låga utväxling, vilket var helt rätt (det skulle jag också gjort). Han gick ut främst och satte för hög fart. Så mitt rundtramp satte stopp för omkörning, även att vi var nära vid mållinjen. Marcus körde taktiskt, men nu vet jag hans taktik så nästa gång då. En tredje plats är dock inte så dåligt med tanke på min fysik... Även att jag ville vinna... Tävlingsskallen är kvar i alla fall känner jag. Vilket är kul, det sporrar mig lite extra. Får se om det sätter igång min träning också.

Här är resultatet för dagens Dala Cup, sorterat efter startordning:

Jenny Rissveds vann sin klass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar