torsdag 10 februari 2011

Ont satan

Det var nästan så att det var jobbigare att cykla hem från jobbet idag... Nästan. Varenda cykelbana var full med snö, en två-tre dm kanske. Tungjobbat minst sagt.

Men på jobbet behövde jag fylla ut i Dala Cupen då det var förföljelse över 2000m. Och då behövdes en till för att alla skulle få köra par. 2000m En baggis tänker ni, men det är fan drygt. Sitter här i soffan med värsta prologhostan ever och ben som moler av värk. För jag skulle ju självklart gå ut på 110% som vid mina XC-starter... Det höll i kanske tre varv och då var det 7 kvar... Och alla skulle köras för att få en tid till förföljelsen. Trodde jag skulle svimma när det var två varv kvar. Och jag tror att jag gjorde det när jag fick stopp på skiten...

Sen efter två minuter smakade det blod i hela munnen och halsen. Och strax efter det höll jag på att spy av illamående. Sen var det dags för en till...

Tack och lov så behöver man inte fortsätta om man kommer ifatt och förbi sin motståndare efter kvalet. Så jag gjorde om min procedur och körde ifatt Björn så jag slapp köra hela. Men bara för det fick jag svin ont i benen, har aldrig fått så ont i benen av cykling förut...

Jag kanske borde cykla mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar