lördag 26 mars 2011

Curlingpappa?

Jag ska ju snart bli pappa så jag tänkte testa på det där med att curla, så jag vet vad det handlar om sen...

Det gäller ju att vara förberedd så jag gör rätt. Så jag tog 10 stenar och åkte till Mora. Sedan släpade jag ut stenarna på isen och målade upp en bana. Shit vad tunga de där stenarna var, fick sätta ned dem tre gånger på de 400m som jag gick...

Sedan började jag curla. Men det var inte så märkvärdigt och med allt jobb innan så är det fan inte värt att vara en curlingpappa. Men nu vet jag vad det handlar om i alla fall. Så jag håller mig till att vara en cykelpappa istället. Det är lite mer hippt och passar nog mig bättre. Glassa runt på en fixie och fika, allt det där är jag ju nästan proffs på nu.

Eller vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar