tisdag 22 mars 2011

Jobbigt och roligt på samma gång

Igår hade jag en minst sagt blandad dag. Jag sov bra länge vilket gjorde att jag var trött mest hela dagen. Men det måste man få vara ibland och det gäller ju att passa på nu liksom... När jag väl öppnade ögonen och slog på datorn så fick jag dock ett tråkigt besked. Ett sökt jobb som jag fått avslag på. Så det var tråkigt.

Men senare under dagen så ringde en ytterst trevlig kvinna upp mig och frågade om inte jag skulle jobba lite hos dem. Mitt svar lät inte dröja på sig. Så klart ville jag det. Än är inget klart men ni kan gärna gissa om ni tror er veta var jag kommer att jobba.
Som lite kuriosa så betyder detta att jag nu kommer att ha tre deltidsjobb att varva mellan; Experimental Prototype, Velodromen och det nya. Jag kommer även att jobba under sommaren med det nya jobbet och till hösten blir det väldigt spännande och se vad som händer med både den tjänsten och den jag har på Velodromen.

På Velodromen är det sagt att vi ska hålla på tills "säsongen är slut", så cykla på där så länge ni kan nu. Sedan skall vi ha ett "junimöte" där Yrkes Akademin ska gå igenom lokalen och organisationen. Sedan får vi alla tre som är där som instruktörer se vad som gäller inför framtiden. Men vi får med största sannolikhet vara kvar under hösten också. YA ska satsa hårt på att fixa till interiören i Velodromen under sommaren. Men de har också stora ambitioner till hösten vilket förhoppningsvis genererar en ännu mer öppen Velodrom för ännu fler åkare.

På det jobbet där jag kommer att börja deltidsjobba nu snart så ser de också starkt fram emot hösten, då de också ska satsa hårt och sköter jag mig så är jag övertygad om att jag blir kvar där också.

Det ser alltså ljust ut till hösten och nu under våren och sommaren så kommer jag i alla fall att sitta med två eller tre deltidstjänster. Det är lite så jag jobbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar