torsdag 3 mars 2011

Prologhosta... Igen.

Passade på att träna lite idag och så var jag med på Dala Cupen. Det var 4km förföljelse på schemat och jag ville dels vara bra uppvärmd men också få mer mängd i benen. Så jag var där innan och fick ihop en timme i blandat tempo från 18sek/varv till 16,5sek. Sen var det 21varv (4km) för min del som skulle betas av i högsta fart.

Men det är ju så att än har inte mitt huvud och min kropp kommit överens om att jag inte är så tränad som jag varit. Hjärnan har tävlingstempo och kroppen inte. Nu är det ju inte så att jag är dum i huvudet utan att jag har svårt att skatta min nivå. Så jag gick ut för hårt som vanligt. MEN denna gången kände jag det i tid och slog av på tempot, vilket räddade lite av tiden. Vilken jag inte ens kommer ihåg. Men det är inte så viktigt. Huvudsaken är att jag håller igång och har kul, och så är det nu.

Till och med under de två efterföljande slaktåttorna på 15sek tempo hade jag skoj. Även att jag inte klarade att hänga med. Det är kul att köra fort och det gör man i grupp på Velodromen. Jag tror jag hade ett snitt av 18sek/varvet på 4km idag. Men jag har inga problem att sitta med och gå runt på 16sek/varv i 8min. Aerodynamiken gör mycket när man är ensam på banan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar