torsdag 31 mars 2011

Rödvin och pungskav

Det bjöds på fartträning på Velodromen idag, och jag var där och köttade. Det jobbiga med att köra snabbt som fan så sent på kvällen (1900-2030) är för det första att man lätt får pungskav. Vilket inte är så skönt. Men det värsta är dock när man ska lägga sig. Första minuten är det skönt och man njuter att få lägga sig trött i sängen. Men efter den minuten händer något, allt vänder och hjärnan börjar gå på högvarv. Vilket gör det väldigt svårt att somna och sen också sova djupt.

Ett botemedel som jag fick höra i stereo idag var Rödvin och Magnesiumtablett. Synd bara att jag endast har Rom hemma nu, och av det blir jag bara "i gasen" på. Men det är en bra lösning som jag kommer att applicera vid de dagar jag tränar sent.

Uppkomsten av pungskav behöver jag dock tips på. Anyone?

1 kommentar:

  1. Oh vilket bra tipps! ska testa det nästa onsdag efter spinning-passet. Slutar vid 19.30... men man vill gärna lägga sej tidigt eftersom man ska upp vid 05.30 på torsdagen.

    SvaraRadera