söndag 30 oktober 2011

Cykelforum, SCF´s Grengrupper och framtiden för Svensk Cykel

Har spenderat gårdagskvällen och nästintill hela dagen idag på Scandic i Sollentuna där SCF hade sitt Cykelforum. Helt galet mycket cykelsnack non-stop, somnade runt 01 och gick upp 08 för mer snack fram till 14 (sen åkte jag med Lars-Åke Östlin hem också...). Allt i forumet tog slut avrupt men ändå i en positiv anda och jag hoppas på en bra progression i alla grengrupper som nu är bra på G. I ärlighetens namn så har Projekt Svensk Cykel varit fantastiskt bra och det nya tänket med Grengrupper är något som kan bli hur bra som helst. Bara de får lov att arbeta som det är tänkt...

Ja för det skulle ju inte vara ett Cykelförbund utan att gammalt tänk och gnäll ska försöka förstöra.. Det försöktes mot slutet av forumet att krascha strukturen hos grengrupperna. Det är ju en klassiker att försöka lägga sina punkter sist på agendan eller som i detta fall flika in precis på slutet med idéer för att försöka få igenom dem när alla är trötta och inte orkar argumentera.. Men tack vare det gedigna arbete och erkännandet av Svensk Cykel och Grengrupperna så bet inte detta som tur var.

Jag ser med stor positiv anda mot framtiden för cykel i Sverige. Bara det att det ska bli ett Cykelforum nästa år igen och att grengrupperna nu ska försöka samordnas också, är så bra att jag inte vet vad jag ska skriva. Fortsätter grengrupperna i den anda som framkom på forumet så kommer det hända mycket inom allt i Förbundet. Och det är VERKLIGEN på tiden!

Detta var kort och lite smått av alla intryck från helgen. Nu ska jag koppla ur hjärnan för kvällen. Tack och godnatt!

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Blev lite sugen på en Niner jet när jag läst din blogg.
    Kan man fråga var du köpte den samt vad den kostade som du fick den i Sek?
    Var det något annat att tänka på med den än att man får montera själv?

    Mvh

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Min pappa importerar dem till sin firma på Cypern dit han arrangerar cykelresor. Vi har en Large kvar om du är sugen: http://cycle-in-cyprus.com/design/Niner%20Jet%209%20annons.pdf

    Hade jag köpt min i "butik" i Sverige hade priset landat på ca 75.000
    Men då är min topputrustad med XTR och massa annat lyx. Jag kan ev tänka mig att sälja min medium också, hör av dig till mig om du är intresserad:
    mail: oscar@oscarekstam.com

    SvaraRadera
  3. Det hade varit trevligt med en sådan cykel men large är för liten för mej samt lite över budget för mej men trevliga cyklar som sagt.

    SvaraRadera