fredag 28 oktober 2011

Mina fredagsnöjen

Har varit hemma hela dagen och har VABOS; Vård Av Barn Och Sambo. Jenny hade feber hela natten och morgonen. Så jag gick upp i ottan med Egon som vaknade snorig och täppt.

Sedan har vi haft en rätt upptagen dag ändå. Inköp av nytt operativsystem till Mac;en fixades på BK Data. Sedan blev det en ofrivilligt storhandling på Willys. Vi skulle som vanligt bara handla lite men kom på massa saker vi behövde och vände två hela gånger efter betalning åter in i butiken för mer köp.

Så på kvällskvisten har jag laddat (och håller fortfarande på) Mac:en med Snow Leopard OCH sen även Lion. Det tar sin lilla tid när man inte passar på att göra saker i tid...

En annan sak som tog tid och nästan knäcken på min rygg. Var Egons nattning. Nu när han är manligt förkyld så kommer han inte riktigt till ro och i kväll vardet extremt. Jag stod och aggade honom i famnen i säkert 20-30minuter utan resultat. Vanligtvis somnar han själv i sängen men nu när han är sjuk så har ca 5mins vaggning räck. Inte idag dock... Det blev skiftbyte i nattningsfabriken och då gick det till slut.

Så nu är det fredagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar