tisdag 8 januari 2013

Ta semester från semestern?

Herre j*vlar vad min jul och nyårs-"semester" har slitit på mig, kan man få semester för att hämta sig från semestern?

Varför sitter jag här och klagar då? Njao klagar gör jag egentligen inte det har varit skoj men jag hade gärna varit ledig utan förkylningar och magsjuka. Redan andra dagen på min ledighet kittlade det lite i halsen och på julafton var jag helt sänkt av en härligt manlig förkylning. Ja för män får ju vara förkylda och tycka synd om sig själva, slippa göra något i hemmet och bara slappa. Nu var det väl inte riktigt så på julafton då vi var hos Jennys mamma i Västerås och hela hennes familj var där så vi kunde inte göra något annat än att bli uppassade på. Men sjuk var jag ändå och precis när jag trodde jag var frisk så gick jag till jobbet den 27/12 enbart för att vara tvungen att gå hem igen efter lunch mer en dunderförkylning till. Nyåret firades som bekant med en fontänspya, dock från Egon. Vi slapp den magsjukan men istället för det så fick vi ju en svår definierad förkylning igen istället lägligt till i söndags och nu har jag varit hemma i två dagar från jobbet. Antingen vänder det under kvällen eller så blir jag än mer förkyld, för denna gång går det verkligen upp och ned. Kände mig hyffsad idag runt lunch för att nu mot kvällen få mer ont i kroppen och få en härligt rinnande näsa med explosionsnysningar som följd...

Som tur är så finns det mycket intressant att förkovra sig på youtube och vimeo. Till exempel har jag nästan sett hela Life Behind Bars. Vilket är en serie om freestylecyklisten, eller cykelkonstnären, Brandon Semenuk. Helt klart sevärt, lite som Behind THE Barriers och det är inte bara namnen som påminner om varandra utan även upplägget. Man får följa en skön cyklist i hans vardag och sedan vid tävlingarna. Brandon är dock lite mer världsvan och har en lite större budget än Jeremy Powers i Behind THE Barriers. Men det Brandon inte har är Jeremys självdistans och förmåga att bjuda på sig själv. Två sköna cykelrealityserier som rekommenderas starkt helt enkelt.

Som om detta inte skulle vara nog har Jenny och jag börjat plöja ned oss ordentligt i serien Sons of Anarchy. Vilken jag tyckte var lite väl brutal och kvinnoförnedrande till en början, men ser man bortom detta och lever sig in i deras värld blir det väldigt intressanta intriger och en spännande maktkamp.

Serier som kretsar kring livet på två hjul är det bästa just nu helt enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar