onsdag 16 januari 2013

Huvudont, innebandypremiär och arga minen

Jag får ont i huvudet av alla jobbrutiner, gissar att min förkylning inte riktigt lagt sig än... Men jag hoppas att den spelat ut alla sina kort till på söndag. Då ska jag nämligen spela min första innebandymatch på evigheter. Jag gör den med jobbet i just den hall där jag började min innebandykarriär, faktiskt var det så att jag var med i det som var Sandbäckshults IBKs första ungdomslag. Det var lite roligt att konstatera det på ett styrelsemöte med dem dit jag var inbjuden pga min position i kommunen som Föreningskonsulent. Så nu ska jag alltså tillbaka till brottsplatsen och se om det finns något kvar av bollsinnet eller om jag har cyklat bort allt. Ska blir kul att se och känna på den nya färgmatchade sargen som jag fixade fram till föreningen också.

Glädjeämnet i mitt liv; Egon har lärt sig ett nytt "trick" och det är den arga minen. Han tar fram den när han inte får som han vill eller vill vara lite trotsig. Kan inte hjälpa det men det är så sött och roligt. Än roligare var det att se honom äta idag. Det var Jennys köttfärssås och spaghetti på bordet och Egon åt som aldrig förr. Han är rätt kinkig i maten den där lille tokfransen, så att se honom sleva in den överfulla skeden efter den andra och trycka in så mycket spaghetti i munnen att det bildade ett långt getskägg. Ja det var helt underbart roligt att se. Tänk att så lite kan göra en så glad och småfnissig en hel kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar