måndag 26 augusti 2013

Led nästan pin för att vara fin


Shoppade lite kläder i helgen, bland annat ett par sjukt sköna jeans och en fräsch jeansskjorta på HM. Hade inte först tänkt ha dem båda två, speciellt inte till jobbet. Men sen tänkte jag om. Måste ju hålla friidskontoret hippt. Så det fick bli dem samt mina blåa tygskor till jobbet idag. Givetvis tog jag fixie:n till jobbet också för att krydda det extra.

Men det höll på att sluta illa då jag lade ned cykeln lite väl mycket på väg ned i cykeltunneln under E22an. Fick ett fint luft på bakhjulet, satte mig på överröret, drog ur en pedal, höll balansen och farten med en fot i den andra pedalen, lyckades undvika att sätta mig i cementväggen och hävde mig åter upp på sadeln, fick sedan i foten i clipsen och cyklade vidare. Ont i pungen men med hela kläder... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar