lördag 21 september 2013

Nya Vredestein 29" sulor och en episk familjeutflykt

Började dagen tillsammans med Egon i trägården. Vi tvättade min BMC Fourstroke Trailcrew... Det namnet alltså... Sedan hjälpte ham mig att byta sulor från Vredestein Black Panther till Vredestein Black Panther Extreme. Lite skillnad i bett på de två och mer gummi i den senare, ett bra höstdäck helt enkelt













Sen drog vi ut i skogen hela familjen och jag släpade upp dem på ett av mina favoritcykelställen; Kevershäll. Eller ja de gick väldigt frivilligt och ville inte ens gå därifrån. Jenny sniffade upp världens trattkantarellgömmor och fick en hel Ica-kasse full, trattisarna var inte små heller. Och Egon älskade skogen. Han sprang runt och glädjeskrek mest hela tiden. Han tog sig uppför och nedför hällen helt själv fnittrandes utan minsta klagomål. Vi tog en mysig fika på toppen där vi dessutom såg vi Öland klart och tydligt. Tittar ni på bilden nedan kan ni skymta slottsruinen. Vilken lyckad dag!




2 kommentarer:

  1. Härligt!
    Vi hade en liknande dag igår, hittade galet grym stig i Åkulla men ingen svamp =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ni hittade i alla fall något, en stig i skogen är bättre än en kasse svamp i köket som jag brukar säga ;)

      Radera