onsdag 4 september 2013

Afterwork bike

Satsade hårt idag på att verkligen kunna hinna med lite träning. Kände att kroppen var tvungen till att röra på sig efter Bockstensturen och inför den stundande Sista turen som går på Öland nu på lördag. Inte för att Sista turen är så jobbig; tio mils njutningscykling på runt sex timmar med fikastopp på mitten. Så jag packade väskan med cykelkläder, utrustning och så tog jag BMCn till jobbet efter lunch. Jag hade nämligen ett kvällsmöte till 17:30 och jag visste att det skulle gå över tiden. Cyklingen startar 18:00 och det ca 15min bort med bil. Pappa skulle komma förbi och lasta in min cykel i hans bil efter mötet för gemensam bilåkning till Långehäll/Blomstermåla. Ganska tight schema för att hinna byta om och slänga in allt i bilen. Men det gick även att mötet var klart 17:40.

Det blev jag, pappa och Andreas som möttes upp för lite skojcykling som istället blev lite svettcykling. Jag ville köra den nyskyltade svarta leden som är 20km lång och så gjorde vi i rätt bra tempo. Stigarna är rätt stökiga och jag ville leka på lite också. Således blev det lite få bilder tagna på stigarna och lite mer på grusvägarna, men de blev fina ändå:



Pappa dundrar in i motljuset efter Andreas som är helt indränkt i solljus.

Mäktigt motljuscykling idag

Solljusrepeat....

Dunka banvall så svetten sprutar!

Bästa hojen ljust nu. Går som en jäkla dröm och jag vågar bara mer och mer på den.

Andreas dunkar hällar, och smashade sedan in i min cykel utanför bild. Vem tusan ställde den där?

Bita hjul

Väderkvarnströk... Nya bredare grusvägar har i alla fall tillkommit. Men vissa gamla fina smala har tyvärr blivit breddade också.

Vindmöllan funkar hyfsat i bakgrunden dock.

Bit i.

Hällride

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar