måndag 9 september 2013

Slakten i Långehäll

Vädret bjöd verkligen upp till dans idag och för att inte gå miste om de här sista sommardagarna så valde jag att flexa ut en timme tidigare idag. För på onsdag då jag egentligen planerat cykling så ser det ut att bli regn och sen befarar jag att hösten kommer. Men det är ju bara en teori.

På väg till Blomstermåla cyklade jag in i Patric strax utanför Mönsterås tätort. De 7km till Blomstermåla kändes rätt sega och när Patric kommenterade att han tog det lugnt samtidig som jag semt för att få runt benen så trodde jag inte på rekordtid precis. 
Vi mötte upp Pappa, Krille och Andreas vid starten och sen gav vi oss i väg med en minuts mellanrum på den 2 x 6,4km långa banan. Jag kom först ikapp pappa på samma ställe som förra gången och lika så Patric fast på sista varvet istället för första denna gång. Andreas kom jag nästan ikapp på målrakan. Så först trodde jag att jag hade en dålig tid men det visade sig senare att alla hade putsat sina personbästa tider med cirka en minut! Vilken slakt!

Själv kapade jag 50 sekunder på min bästa tid och landade på 38,05. Som grädde på moset såg jag att man kan ladda in Bryton GPS-filer på Strava.com och det blev ett KOM på MTB-TT banan samt näst bästa tid. Allt på ett och samma pass. Sweet!



Näeee vi skiter i den linjen va?
Passar på att ge en bonus när jag är på så gott humör, söndagens "Sista tur" på Strava, loggad via min smutta och sjukt färgmatchade Bryton GPS:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar