lördag 22 augusti 2009

Är det bara jag?

...eller ser bilden på Nilsson, i inlägget nedan, riktigt äcklig ut. Ja inte med tanke på vad det ser ut att han gör, utan mer hans ansikte. Det ser helt förvrängt ut och som hämtat ur en skräckis från 70-talet.

Scenen utspelade sig i alla fall i Lugnets Äventyrs lappkåtor som jag spenderat ganska mycket tid i vid det här laget. I går var det i alla fall personalfest där och jag fick känna på hur det är att sitta på andra sidan bordet. Vilket var ganska skönt för omväxlingsskull.

Först blev det några knepiga lekar, vilket är ett måste på Äventyret. Sedan vankades det mat. Tacobuffé från Dalasalen i gigantiska mått. Två jätte bleck med köttfärs en hel korg på minst 10kg fylld med bröd plus en jädrans massa grönsaker. Jag tog givetvis för mycket vid andra påfyllningen, men jag skyllde allt på vår Chefsvaktis Jocke så det var lugnt.

Efter maten blev det musiktävling. Jag satt i laget med Katrin och Kajsa, det minsta laget i tävlingen. Alla andra var minst 4st, några var 5. Först skulle vi lista ut 51st låtar som spelades efter varandra. 1p för artist och 1p för låttitel. Den kvinnliga halvan av mitt lag var grym på att gissa schlagers, tur att det spelades två rocklåtar...
Andra delen av tävlingen var lite bättre då 31 låtar skulle kopplas till Filmer och Tv-Serier. Jag kollar verkligen på för mycket TV.

Givetvis så vann ju mitt lag "The Babes" och vi belönades med 4st Trisslotter var. Och givetvis var jag den enda som vann något på lotterna. 25spänn!

Jag blev kvar ganska länge då jag fått skjuts ut och var tvungen att vänta på andra för att komma hem. Så efter en ganska lyckad men bortregnad kväll i kåtorna så fick jag till slut skjuts hem. En skjuts som jag faktiskt kunde stå ut att vänta på. Kajsa körde hem mig i stil i hennes pappas Ford Mustang GT CS -07. Kajsa skickade på duktigt hela vägen hem och jag njöt kicken av mullret från V8an. Kajsa visade sig vara nästan lika intresserad av V8or och bilar som mig. Och nobel som hon är så fick jag vänta till sist att bli hemskjutsad, även att jag kunde gått av näst först. Tack Kajsa!

Gårdagens åk var rött i denna modell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar