onsdag 26 augusti 2009

Regn, regn, regn

Åhhh var roligt, åhhh va roligt!

Minns ni den från Pappi Raul? Hoppas att det regnar på lördag, hela dagen, bara öser ned. Jag gillar det. Det är dock lite svårare att träna i regn så här i slutet på säsongen. Jag skulle behövt en sparringpartner på dagens intervallpass.

Först tänkte jag köra med Öijer och Westergren. De skulle köra LLSM-banan vilket jag kunde hängt med på om jag inte skulle jobba...
Snart, snart så kan jag träna när som helst. Den 31 augusti är snart över och då är mitt arbete över på obestämd tid. Men känner jag mig rätt så har jag snart en sysselsättning igen.

Hur som helst. Jag fick köra intervaller själv idag istället och jag passade på när jag hade tid. Min fria tid inföll lagom till en av dagens härligaste störtskurer. Så de 4st planerade 5orna i backe blev 3st. Inget jag lider så mycket av, är ju en talang så det är nog lugnt. Tycker synd om sjuklingarna Öijer och Westergren som måste plåga sig igenom +4timmar distans för att blir bra. Frågan är bara om de blir bra eller om de bara blir mer sjuka? Det vet vi snart.

Efter träningen kallade jobbet igen. Jag och Österling åkte ut till Varpan och tillsammans med Janeröd, Flink och Nyström så körde vi två uppskattade äventyr. Med samma grupp. Först var de ute i 2timmar i ösregnet. Sedan fick de lite blandade ostar, kex, oliver och frukter tillsammans med lite cider inne värmen. Efter det slängde vi ut dem i regnet igen för 45minuters äventyr. Under den tiden dukade jag och Janeröd fram grillmiddagen och dukade fint. Idag slog vi dessutom rekord antal tända ljus.

Nä nu kallar SVT1, klockan är 22.00 och Tru Blood går för fösta gången på Svensk tv. Yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar