torsdag 27 augusti 2009

Trist dag

Mina sista dagar på jobbet är räknade. Det känns tungt. Mest för att de dagar som är kvar mest känns ganska menlösa och fulla av ingenting. Igår var det roligt, då gjorde jag mycket. Men idag har det mest varit uppgifter som är tunga. Lämna över telefon, nycklar, planeringskalender och förklarat framtida bokningar och personal.

Jag har ju i och för sig något nytt på gång redan. Men det är inte tillträde där förrän årsskiftet verkar det som. Jag kan ha tur att det blir lite tidigare. Tiden från den 31 augusti tills dess ser dock ganska oviss ut. Jag får fylla den med cykling helt enkelt. Det kan vara bra att passa på.

Cross-cupen går ju då. Och idag var det en kille som hörde av sig och ville köpa min gamla Casati. Vilket är bra, för jag måste ju ha en ny cross denna säsong. Och blir det som jag vill så kommer det bli en riktig värsting från Cyclecomponents.com.

Senaste svaret från min intresserade köpare var dock lite jobbigt: "Jag kommer att vara borta från kontoret fr.o.m. 2009-08-27 och kommer inte tillbaka förrän 2009-08-31."
Hur ska jag klara mig att vänta över hela fredagen och helgen?

Nu ska jag ge mig ut på stan och kolla på skor för att skingra tankarna. Jag ska nog titta in till min spons-Frisör 90-grader och fixa klipptid också. Det kan vara roligt med en förnyelse i dessa tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar