tisdag 25 augusti 2009

Talangjäveln

Jag skulle ut och träna lite intervaller idag hade jag tänkt. På morgonen träffade jag Öijer som hade sitt mål satt; alla backar från hans hem till Lugnet och sedan tillbaka igen. Han klarade av det också...

Jag tänkte åka ut vid 4 efter jobbet. Jag kom hem klockan 5 och var slutkörd i huvudet, ingen energi. Så jag väntade till kvart i 7 istället. Uppe på Lugnet så körde jag uppför serparna för att värma lite. Hälften upp mötte jag Fredrik Ericsson som precis kom ut från VIP-stugan. Han kom ut från ett möte och frågade hastigt vad jag skulle göra. Försöka träna var mitt svar. Han kontrade med att det gick bra att låta bli och vara en talang istället.

Jag kom 10 meter längre sedan mötte jag Björn Stenberg och fastnade i ett samtal om Falun som idrottsstad och så givetvis Velodromen. Efter ett tag kom Peo Karlström ut från VIP-stugan och så fastnade jag ännu längre.

När jag kom loss körde jag upp till toppen och sedan öste jag ned på SM banan. Sedan vände jag upp igen och köttade upp för serparna. Det var inga större problem för mig att ta mig upp, men det var inte helhjärtat. Jag körde på halvfart men ändå snabbt. När jag kom ned igen efter att ha bombat nya MTB-stigen så såg jag Björn igen. Han hade fastnat i foten av Sjulsarvsbacken.

Så jag snackade lite igen med honom och "Team Carls" som var ute och tränade. Sedan kom det en bil och alla var tvungna att avsluta snacket. I bilen satt Adam Steen och vi stannade givetvis för att snacka ett tag till. Sedan vände jag hemåt efter ett pass på 45 minuter där jag låtsas träna, Talangjävel som jag är.

1 kommentar:

  1. Ruskigt mycket Falu-profiler ute sådär dags med andra ord!

    SvaraRadera