torsdag 22 september 2011

facebook är fantastiskt! Eller: Sagan om min nya cross

Som ni säkert vet så sålde jag min älskade Giant till Fin-Adam, han behövde den så mycket och jag trodde att jag skulle klara en höst utan en cross... Ni hör ju hur dumt de 11 sista orden i den meningen låter. Jag, crosslös? Nä mycket riktigt slog abstinensen till ungefär 20 minuter efter att Adam åkt. Sen dess har jag letat mer eller mindre.

Men med de senaste två Onsdags-VM i benen så har suget gått från moderat till ENORMT. Det gick så långt igår kväll att jag postade följande på min facebook:
"Nä hörrni! Nu lär jag köpa mig en cross, vill någon bli av med sin fjolårshoj till ett bra pris? Kan tänka mig att köpa bara en ram också.."

Och facebook är ju rätt fantastiskt för i dag på morgonen väntade ett glatt mail i min inbox på fejjan. Det kom från en viss Tommy Skagert som gått och köpt/tagit över Smålands grymmaste cykelbutik; Öster Cykel. Han ville hjälpa mig ur min cross-depression och frågade vilken hoj jag ville ha. Mitt svar lät INTE dröja på sig. Jag har länge drömt om den:


Cannondales SuperX 

En kolfibercross med allt man vill ha från jätten i väst som producerar de där cyklarna som är lite coolare än alla andra. Visst jag har drömt om många andra crossar också, men vem gör väl inte det. SuperX:en är dock en stor favorit och det inte minst för att min hjälte J-Pow (Jeremy Powers) länge kört för dem. Sen är det också så att jag länge velat se, känna och testa hur det känns att köra på en cykel från ett företag som leder utvecklingen inom cykelindustrin.

Jag fnittrade som en liten skolflicka idag när dealen var i hamn, och går det extra smidigt så har jag cykeln redan till helgen.


Sheer and utter dominance. Blending the carbon technology of our Flash with the race proven geometry of the CAAD9 Cross, SuperX is a recipe for domination. This season’s forecast: It’s Gonna Reign.

3 kommentarer:

  1. Grattis! Med den kommer du många fina cross-timmar.

    //N

    SvaraRadera
  2. Tackar! Ja jag sitter här och hoppar av otålighet på att den ska anlända =)

    SvaraRadera
  3. Kommer bli fina resultat i cxcupen med en så snabb cykel :) Synd bara inte Powers kör med en i år

    SvaraRadera