måndag 27 maj 2013

Recap av helgen och bloggtävlingen

För Er som vill veta vilket paket som kom först och således vem som vann bloggtävlingen, se de två bilderna längst ned. För Er andra som är intresserade av hur min helg gick, följ med hela vägen ned.

Som ni säkert listat ut så har jag haft fullt upp hela helgen med massa olika åtaganden. Det har varit cykling, jobb, gillande och festande men framförallt en tvååring som inte vill sova i sin nya säng. Egon har gått från spjälsäng till vanlig säng och han har sin vanliga tvåveckorsinvänjningsfas. Bara det att denna gång kan han gå ur sängen och hoppa upp i vår säng mitt i natten, och då menar jag hoppa. Det har varit en härlig första vecka och helg måste jag säga. Det tär så skönt på humöret att sova avbrutet, japp avbrutet. 

Men helgen var inte helt bortkastad för det. Avslutade fredagen med en bike-clinic med jobbet där jag mest pratade, pratade och pratade. Kollegorna lyssnade, ställde en fråga, lyssnade lite till och verkade allmänt nöjda med all info jag packade på dem om hur man; klär sig bäst, äter rätt och bäst på cykeln samt hur man enklast håller cykeln i trim utan att kunna allt för mycket om att mecka cykel. Vill ni så kan jag ta de råden här, men då måste ni säga till!

Lördag morgon köttade jag iväg, sen som vanligt, till Blomstermåla och Långehäll. Ålems CK hade kallat medlemmarna och mig till ett möte i deras nya klubblokal (Ålems OKs klubbstuga) där de skulle visa fyra förslag på MTB-leder. Så det var både jobb, träning och intresse den förmiddagen. När alla förslag var presenterade så drog vi ut på en tur och njöt lite av de fina stigarna. 

I EnergySport Ambassadörsprogrammet så är en av de bästa delarna att vi får ett set med Assos kläder att köra i. Jag har kört i en hel del cykelkläder i min cykelkarriär. Och trodde i min enfald att Assos kläderna bara var ännu en märkesprodukt med obefogad status. Men nu efter en tids testande så måste jag helt avfärda dessa tankar. Understället till exempel, sitter perfekt och andas ut varje droppe svett. Även att jag hade klätt mig för varmt i lördags och svettades som en gris efter tempointervallen till stugan så frös jag inte för fem öre under mötet eller efter när vi gav oss ut. Och då är vi bara på understället. Det märks att Assos är engagerade i det som de gör och bara släpper saker som verkligen fungerar, och lite till. Mer om kläderna senare, nu går vi vidare:

Vi letade upp ett träd som låg lite olyckligt och kapade av det med en fick-såg. På bild bevittnar ni klassiskt "kommunalarbete", en arbetar tre tittar på. Men stigen blev fin och framkomlig igen.

Här diskuteras skillnaden mellan 29 och 26 tum. Andreas till vänster har lånat Kristians (till höger) 29a. Och idag landade ett sms från Andreas med frågan "är den här bra?". Givetvis var det en 29a som stod specad, och ja den var bra men fler tips på andra 29or delgavs såklart. Det är en djungel där ute.

Här gasas det grusväg, ni ser väl den tydligt internationella gestikuleringen? Ge gas, gib gas, full gas osv.

Här tog det stopp, vattnet hade plötsligt ingen väg att ta vägen längre. Får se vad som kan hittas på där för att komma framåt...

Andreas lyfter lite utför i skogen.

Ja det var en trevlig förmiddag där ute i Långehäll-skogen, och det lär bli flera till. Vägen hem från Blomstermåla fick bli en skatt jakt då jag hade tappat en gåva till min pappa. Skatten hade flugit ur min fick på väg till mötet och jag hittade den tack och lov på vägen hem mitt i Tålebo.
Men när jag kom hem så märkte jag snabbt att jag hade tappat skatten igen. Och jag trodde inte att det skulle bli så populärt och sticka ut en timme till på cykeln när jag redan varit borta i tre timmar. Men vad fel jag hade. Jenny ville gärna var själv hemma och satte Egon i barnstolen på min vintercykel/pendlingscykel. Sedan åkte han och jag på skattjakt. Vi letade och letade, och kom ända till Tålebo igen men ingen skatt. Så vi vände om hem igen

Det visade sig vara ganska uttröttande att leta efter en skatt, så Egon tog en liten tupplur där bak. Men tyvärr vaknade han av en kraftig kastvind och blev skrämd. Ville inte alls sitta där bak längre, så det blev till att muta honom:

Glasen satt tack och lov på hela vägen hem och nästan hemma hittade vi skatten, så klart. Men det var ändå kul att åka nästan två mil i onödan.

Resten av lördagen så studsade vi lite på studsmattan, städade och väntade på att kusinen min skulle dyka upp för en grill och whiskeykväll. Egon somnade ganska snabbt för en gång skull denna vecka, men så sov han max 15minut i barnstolen. Till middag blev det våra grymma marinerade kycklingspett med sallad, sparris och halloumi till. Efterrätten blev rabarberpaj med våra eget odlade rabarber (lyx). Och så spetsade jag och Niclas det med:

Samt en av min och Jennys favorit filmer "En oväntad vänskap" (The Intouchables).

Igår var det mors dag och vi var inbjudna till min mormor på lite smörgåstårta och allmänt trevligt häng. Sedan åkte vi hem i ösregnet, och mötte upp min pappa och mamma. Jag och pappa gick upp på den lilla trånga vind vi har och inspekterade läget. Det luktar lite mögel i ett av våra rum nämligen. Men på vinden var det torrt. 
Sedan fick Jenny en mamma-tupplur, blomster, tacos, Ben & Jerrys jordnötsglass (sjukt god) och en rolig romantisk film. Allt tillsammans med mig. En bra mors dag helt enkelt.

RESULTATET I BLOGGTÄVLINGEN:




Tio stycken ASS-savers, och den orangea var den skatt jag och Egon letade efter. Så sorry alla som deltog, ni hade alla fel. Men jag är inte så elak så vi kör om tävlingen och inväntar resten av paketen! Några mer gissningar på de kommande paketens innehåll? Än är ingen gissning till 100%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar