onsdag 22 maj 2013

Panikträning idag igen

Onsdagsförbannelsen slog till igen, blev ju såklart riktigt tight om tid att ta sig till onsdagsträningen i Långehäll 13km från vårt hus. Grejen var väl mest den att vi hade ett bankmöte vid 16:00 och vi blev klara där 17:18 och 17:42 åkte jag från Mönsterås mot Långehäll. 18:09 anlände jag och stigköttandet kunde börja. Jag kanske ska se till att bota min tidsoptimism någon gång?

Väl uppe i skogen bjöds det på härligt brötig cykling direkt från start. Vi var sex stycken totalt varav en var min gamle cykelkompis Andreas som jag började min cykelkarriär med. Och en annan en nyfunnen vän, Øyvind, som jag inte cyklat med förrän idag. Buskul att de/ni kom!

Vi dundra runt i skogen och tempot var väl lite väl högt att börja med och krafterna tröt efter ett tag på vissa deltagare. Det var snack om att ta den korta vägen hem. Men det är ju inte så vi jobba här. Så jag halade fram en High5 energi gel som muta. Vilket funka!

Sedan mot slutet av passet började vi alla bli lite mosiga. Och nör vi stod där och fightades med myggen drog jag fram ännu ett ess ur rockärmen; High5 Energybar. Delade den på fem och gav den broderligt till sällskapet (pappa fick ingen då det var choklad runt och han är mjölkallergisk). Fika går alltid hem, moralen höjdes direkt och vi rullade lätt hemåt.

Super fin tur idag grabbar, tack!

Bilder:

Motljusbilder funkar väl alltid?

Magiskt sken i skogen idag

Stig, skog, sykel

Gjorde ett fynd i skogen, Volvo 240 antar jag?

Stugan vid Norregöl, en timmrad stuga ute vid en göl som är populär att åka skridskor på under vintern (fryser nästan alltid först i kommunen). Även populär att fiska vid på sommarhalvåret. Det jag tycker är mest imponerande är att stugan fortfarande står kvar. Allmänheten har fri tillgång, det finns inget lås och eldstaden går att elda i och många är det som eldat så det står härliga till. En eller annan ruta har pangats men stugan står kvar och den stod där när jag var mycket liten. Hur gammal är stugan egentligen?

Bara en snubbe som tror han är cool i CX-cup ledartröjan, mäkta trött på väg hem.

Träningsdata från Bryton:
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar