lördag 1 maj 2010

Fyra sorters himmel och pillertrillning

Fyra olika bilder från ett och samma kort, taget med min mobil.





Det var en orolig himmel idag och lika så var min kropp. Jag åkte ut med skidåkargänget och Robban. Vi körde via Hosjö ut mot Svärdsjö och till en början kändes allt bra. Men när vi började närma oss Karlsbyheden så tappade jag mer och mer energin och huvudet började värka. Så jag vek ned mig och körde mot Sundborn medan de andra fortsatte. Det skulle visa sig vara ett bra val då jag bara blev sämre och sämre i kroppen. Jag tog det bra lugnt över backarna vid Skuggarvet och rullade mycket lätt hemåt.

Väl hemma i lägenheten tvättade jag cykeln och testade Morgan Blues avfettning. Och jag fattar nu vad crossmekanikerna hade i sina sprejflaskor, Morgan Blue så klart. Team Kalas och jag gick runt och undrade för oss själva där nere i Belgien om de hade kylarvätska eller något annat special i flaskorn, men nu vet vi. Shit vilket grymt medel! Jag behövde bara spreja på två lager sedan rann smutsen som besatt, lite borstning och gnuggning av drivlinan och sen blänkte allt. Och då låg det mycket svart tjock olja på hela drivpaketet. Där slog Morgan Blå, T-Grön på fingrarna.

Sedan åkte jag hem till mitt hjärta och duschade samt åt lunch bestående av min grymma tomatfisksoppa. Lika god idag som för två dagar sedan... Nästan lite godare faktiskt. När Älsklingen sedan kom hem så har vi börja tvätta... På en lördag... Ja vi är då inga partypinglor vi inte. Pillertrillare är vi däremot. Tandvärk och mensvärk huserar här, så jag äter Ipren som är anti-inflammatoriskt och Jenny tuggar Alvedon. En strålande lördag med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar