söndag 11 mars 2012

En bildberättelse

Tänkte bara berätta lite om min resa ned till Småland, i bilder med lite text till.

I en V50 får det plats mycket, hur mycket ska ni komma att få se. Här är i alla fall en fulldämpad 29" MTB och en Cross som med lätthet får plats i baksätet. Imponerande smidigt faktiskt. Dock så ska jag tillägga att 29" MTB hjul inte kommer in genom bakdörrarna med cyklarna redan inpackade. Jag var tvungen att ta hjulen genom framdörrarna istället. Stort är 29".

En pinsamt smutsig bil innan avfärd med en slitvarg på taket.

Det sista jag såg av Falun denna dag. Lite sorgset.

Resan gick snabbt och behagligt. Speciellt här efter Västerås. Breda vägar, Bra musik och Bra väder. Då gick V50n extra snabbt.

I Småland kan man dricka riktigt mjölk. Känns lite skumt att jag faktiskt är hemma för att stanna nu. Något som inte alls är skumt men överraskande är att maten är bra mycket billigare i Mönsterås än i Falun.  Redan många plus i kanten.

I en V50s baksäte kan man få plats med inte bara en Niner och en Cannondale, utan också 6st hjul och två stycken IKEA-plastlådor.

I bagageutrymmet fick man plats med en hel del mer...

Har man ingen passagerare med sig kan man ha hela sin vardagsgarderob i passagerarsätet istället. Då är det också viktigt att alla är bältade (Ninern och Cannondalen lika så).

FÖRE:



EFTER:

 Allt detta fick plats i bagageutrymmet...



I V50n fick garderoben plats men inte i garderoben. 

God natt! I morgon börjar jag på mitt nya jobb som Föreningskonsulent i Mönsterås Kommun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar