onsdag 12 augusti 2009

"Det är mycket nu"

Dagens träning i Främby hallar. Monark
gör bra testcyklar, här syns en som är superb
för enbensträning. Första cykelträningen i hallen?
Foto: Storcyklisten Patrik Stenberg.

Vet inte varför men det har blivit mycket på jobbet de senaste dagarna, och jag har kommit hem lite väl sent. Idag hade jag tanken om att sluta 17 för att hinna träna lite innan jag stack på möte i Främby Hallar. Givetvis blev det inte så.

Jobbet och mötet drog ut på tiden. Jobbet var väl mest negativt men mötet var desto mer positivt. Min gamla "arbetgivare" Björn Stenberg hade kallat till möte om sitt kommande projekt. Som han förövrigt jobbat på att sätta i land sedan 2005. Jag behöver väl inte säga mer för ni som är insatta vet redan att det handlar om velodrombyggnation.

Visonen var mycket imponerande och kalkylerna var väl avvägda och professionellt gjorda. När allt står klart så kommer det att vara ett imponerande bygge. Något som hela Falun kommer att vara stolta över. Vet inte hur mycket som jag kan säga men "Falun multi arena" som projektet går under nu. Kommer att bli något för alla, inte bara cyklister. Jag blev helt klart imponerad.

Sedan åkte jag hem, pratade lite med Maria och sen åkte jag ut och cyklade ur mig den mentala stressen från jobbet idag. Det var mycket nyttigt och intervallen uppför serparna gick fort. Det var säkert en av mina bättre vändor upp. Men jag tog inte tid, det var bara ren och skär köttning. Sedan slängde jag in 2st 30sekunders på slutet också. Jag hade nog kunnat köra några 4:or idag också. Men det är en dag i morgon också.

Igår körde jag förresten 7st "fjantintervaller", alltså 30sekunders. De är inte så fjantiga men tiden 30sekunder låter lite väl fjantig. På något konstigt sätt är jag inte så kaxig efter 5-6e intervallen. Och det tar lång tid innan jag kan få i mig fast föda efter intervallerna.

För att avsluta detta inlägg så säger jag att det är roligt att se att internethatet väcker så starka känslor och debatt bland mina trogna läsare. Jag är mycket rörd över er internetkärlek till mig. Tack för att ni finns, och tack för ert stöd!

5 kommentarer:

  1. Var har du hjälmen? Tror det gör ont att landa på betonggolv. Hoppas du får ordning på jobbandet och kan vara online på msn lite mer, behöver prata med dig om en sak.

    SvaraRadera
  2. Som gammalt Scaniajon så kan jag säga att det har varit ett och annat Race med sparkcyklar i dom där lokalerna. Tror nog att Darvell blåste omkring gamla framaxel för typ 10år sen bl.a

    SvaraRadera
  3. Där har jag varit och sparkat omkring ett par mil då jag jobbade på Scania :)

    SvaraRadera
  4. Jag har också sparkat runt där. Men gjorde ni det i cykelkläder och skor?
    Jonas l: Hjälmen har jag på tävlingscykeln...

    SvaraRadera
  5. Nej det var dåligt med cykelutrustning. Vi körde nakna istället.

    SvaraRadera