lördag 8 augusti 2009

Funderingar & Avslöjanden

Artikel om stigbyggande på Lugnet.

Det jag inte gör på bilden nedan men också hinner med är att fundera över nybyggnationen av stigar uppe på Lugnet. Jag har kört stigen några gånger och den är fantastisk. Men tanken från början var faktiskt att min tjänst på kommunen skulle utvidgas åt cykelsamordningshållet. Men så kom "finanskrisen" (Herregud vilken klyscha och bortförklaring det har varit). Och tjänsten uteblev.

Men det gjorde ju inget då Lugnets Äventyr tog emot mig med öppna armar och här trivs jag fantastiskt bra! Men åter till stigen. Hade jag varit kvar på kommunen så skulle jag nog haft grävning och byggnation av stigar i min tjänst. Förhoppningen var att jag skulle kunna vara med och fixa detta ändå även att jag inte blev kvar i kommunen. MEN tiden har inte räckt till. Vilket jag själv grämmer mig lite för. Men samtidigt har jag insett att jag inte kan göra allt jag vill.

Per Hagdahl som leder arbetet via en mycket smidig blogg som "kommandocentral" gör verkligen ett toppenjobb och förtjänar mycket beröm. Och jag har precis kommit på hur jag skall kunna vara med och hjälpa till med bygget. I höst mellan XC och CX-säsongen så har jag funderat på en styrketräningsmånad helt utan infall av uthållighet. Detta för att kroppen ska kunna ta åt sig styrkan optimalt. Vad passar inte bättre då än att gräva? Frågan är bara om jag behöver styrka?

Sådär nu har jag avslöjat lite hur hösten för mig kommer att se ut. Hur kommer eran höst att vara?

Besök gärna lugnetmtb.blogspot.com för mer information om stigbyggandet på Lugnet.

2 kommentarer:

  1. Låter härligt, Oscar!! Vi kanske kommer igång med Sjulsarvsbranten nu efter sommaren, och där finns oändlig potential. Gulflaggor skall upp som stigmarkering, sedan är det bara att börja bygga :D

    SvaraRadera