fredag 14 maj 2010

Pissblöt och luktar spya

En bild från när jag tappade min väska i en vattenpöl idag...

"Pissblöt och luktar spya" Är två ledord på dagens resa som är i full gång. 07:25 skulle tåget gå från Falun och mitt Hjärta bor inte alls långt därifrån. Därför blev det lite smått lustigt när jag var klar för att åka vid 06:45. Jag är en sådan som gillar att gå upp så sent som möjligt och ha allt klart för att bara åka. När jag har tid över så hittar jag gärna på annat och blir disträ. Så helt plötsligt var klockan 07:15.

Inte bra, och regnet öste verkligen ned utanför vilket var en rolig överraskning. Jag cyklade i spöregnet till stationen och nyvaken/yrvaken som jag var. Försökte jag räta till datorväskan som hängde på ryggen. Det jobbiga i kråksången var att jag i andra handen höll min Powerbar-väska med hjul som jag drog bredvid mig. Ni hör ju att det är upplagt för fiasko.

Med en hand på vardera väska och ingen på styret så vred sig självklart styret och jag parerade på något konstigt sätt genom att sätta mig på ramen och lägga knät på gaffeln och sidan av framhjulet. Powerbar-väskan släppte jag fint i en vattenpöl vilket gav duktiga svallvågor likt en mini tsunami. Tack vare Aqua Sure (som ger en slät gummiyta på sidan av tubdäcken) så gled knät fint på sidan av däcket och byxorna fastnade knappt. Så med lite svordomar åt min egna idioti fortsatte den blöta resan.

3 minuter senare var jag på stationen och var komplett genomvåt. De nya fina svarta tygskorna plaskade, jeansen satt klistrade mot benen och från min korta nya frisyr rann vattnet ned i ansiktet. Underbar start på resan.

Nu sitter jag här och författar detta blogginlägg och kan konstatera att det då och då kommer en doft av spya. Jag kom också på att jag inte fick mig någon dusch innan jag åkte... Det är väl inte jag som luktar spya?

Vi har nyss lämnat Eskilstuna och jag kommer att vara hemma i Blomstermåla om lite mindre än fem timmar om allt går rätt till. Undra vad resten av resan har att erbjuda?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar