söndag 30 maj 2010

Barbent med hundbett

Efter en underbar gårdag med grillning, superbt sällskap, Rockstad Falun, Sabaton (recension kommer) och nattgodis. Så var det dags idag och köra lite mer cykel. Denna helgen har jag nu fått två distanspass, och det är mer än vad jag fått på hela månaden. Idag var det regerande Svenske mästaren i Cross; Jens Westergren som ville ut och stressa.

Här kommer en fin bildberättelse om vårt pass:

Jens hade cross med LVG-tuber på dagen till ära och jag körde min MTB då jag varken orkade eller ville byta till min LVG-kittade Cross. Jag fick se det som extra motstånd, men vi var ganska jämna under passet ändå. Här tar Jens en av sina sedvanliga "pauser".

Vi körde Falun-Rexbo-Sågmyra-Bjursås-Törnbergs-Grycksbo(jag körde hem via Gamla Fruns). Och här kör vi uppför grusvägen mellan Rexbo-Sågmyra. Mina Vredestein däck rullade förvånansvärt bra och jag hade aldrig några problem att hänga med. Om det var pga däcken eller mina ben är dock oklart.

Spöket gick också fint idag, och Jens ser faktiskt lite plågad ut här då vi är på toppen av klättringen. Han skulle komma att bli lite mer plågad på vägen ned...

Detta kort är taget efter att Jens blivit jagad av en Schäfer, som valde att ta ett bett på Jens sko. Hunden smällde dock direkt i backen efter bettet och fick nog ganska ont då farten var rätt hög. Fyra tänder penetrerade överdrag och sko som synes. Det var också bra kraft i käkarna enligt Jens... Vissa människor borde verkligen inte få ha hund. Detta är inte första gången nämligen.

Vi gasade friskt vidare mot Bjursås och sedan Törnbergs väg för att se dess status.

Jens hängde på bra med LVG-tuberna.

Vi började se lite avverkning i början av stigen.

Men stigen och de härliga kurvorna var desamma.

Och skojfaktorn var på topp.

Här har de dock avverkat stort i höjd med kraftledningarna.

Så det är inte riktigt samma känsla längre då lite av fartkänslan försvinner med de stora öppna ytorna.

Dock är det fortfarande väldigt vackert att ta sig fram på Törnbergs Väg.

Kalhygget från ett annat håll och avspända miner.

Snygga ben, snygg cykel och bra väder gör mig glad. 3 timmar var jag ute och körde. Pulsbandet lämnade jag hemma men jag körde i snabbdistanstempo då det bitvis var lite ansträngande att prata. Ett bra pass som satte sig i benen, vilka fick lufta sig i det fria för första gången i år på en träning. Det och den underbara grillmiddagen som jag och mitt hjärta haft ger ett mycket fint avslut på denna helg. Njutning till max!

1 kommentar: