onsdag 19 maj 2010

Svårt att inte har roligt på jobbet

Jenny hälsade på mig på jobbet idag och tog lite kort.
Det gäller att ha kul på jobbet.

Jag jobbade till lunch vid kommunen igår och var efter det på Velodromen till 9 på kvällen. Så det behövdes lite sömn. Så idag tog jag en sovmorgon till klockan 11. När jag sedan kom till jobbet vid Velodromen vid 12 så blev jag sysselsatt direkt. Först skulle banan slipas lite då den svällt av värmen. Sedan gjorde jag i ordning för en grundkurs med FalunBorlängeRegionen. Ja dem heter så, i alla fall på mail...

Precis innan de kom dök CT upp och hjälpte oss att få ordning på vår Slakk Line. Han är ju grym på sånt. Som tack bjöd jag in honom på fredagens lilla säsongsavslutningsfest.

Efter det så blev det full fart på velodromen som vanligt. De gillade verkligen att snurra runt där, och efteråt fick jag beröm för mitt lugn och min pedagogik. Vilket känns extra kul då de inte är de första som kommenterar det. En gång ingen gång, två gånger... Ja hur det nu är så är det i alla fall bra att få positiv feedback.

När de var klara och hade testat linan lite så bjöds det på Italiensk Buffé för dem inne i Boule-hallen. Efter kaffet slängde de också kulorna så det stänkte grus hej vilt. Det tjoades och tjimades rätt bra också. Vilket jag hörde ända inne i Velodromen när jag gjorde i ordning för kvällens träning.

Jag fick även vara med och träna idag vilket var bra för mina otränade ben. Det blev 4 st (30sek-1min långa) max intervaller för min del. Och totalt fick jag nog ihop nästan 3 timmars cykling på velodromen idag.

Det är en lyx att kunna träna under arbetstid och det är även bra för min pollen allergi att vara inomhus märkte jag. Jag mår bättre och har mer energi, så det får bli mer av Velodromen tills björkarna lugnat ned sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar