tisdag 11 maj 2010

Vem var det som hällde Cement i mitt kaffe?

Ja träd fram din usling! Det var inte alls roligt att försöka köra backintervaller i Baggbo med cement i benen. Säg mig vem är du?

Dagens intervaller i Bjursås blev alltså inte så många eller roliga för min del. Det gick inte att förmå benen att trampa hårt. De centrala förmågorna var bra (hjärta/lungor) men de lokala var i katastrofläge. Första gången upp försökte jag utan resultat, andra gången upp avbröt jag redan efter 500m. Sedan lallade jag bara runt på plats och väntade på att vi skulle vända tillbaka.

Det ironiska var när vi åkte hem, då sköt det på bra när jag var uppe och drog i lagtempot. Dock hade jag lika cementerade ben och låg ansträngning, men det gick fort för det. 2 timmar på klockan blev det och lite bilder togs också:

Ett mysigt gäng på väg ut ur Falun. 10 minuter tidigare blev de nedprejade i diket av en flisbil. Jag var inte med då, men om jag hade varit hade jag spurtat ikapp i bästa "Darvell-Manér". Vem gör så sittandes i en stor lastbil? Undra vad en sådan person skulle svara på om denne kunde mörda någon?
Jag tål verkligen inte bilister som inte tänker så långt där de sitter skyddade i sin plåtburk. Att de genom sina idiotiska ageranden kan, på ett ögonblick, släcka ett liv. Det är också väldigt skrämmande.

Till något annat skrämmande; Baggbobacken från toppen... Lars Bleckur är precis klar med sin sista intervall här.

Någon säger något om min musche... Eller var det min nya svarta Bell-hjälm?

Gänget på väg hem.

Kan ni gissa vilka Shimano-skor som är splitter nya och vilka som varit med i mer än ett år? Något som Shimano kan är kvalité, det kanske inte blir så lätt alla gånger men deras grejer håller bara så bra. Imponerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar