lördag 2 mars 2013

Fick ett tokryck; kör vasaloppet i morgon, häng med!

Idag när Egon och jag gick till Vattenpalatset för att bada så frågade jag om det fanns några platser kvar på vasaspinningen (ja vad trodde ni?!). Der fanns en plats kvar och jag tog den! Så i morgon klockan 07:30 så hänger jag på låser med ett tjugotal andra galningar. Varav en är Ekonomi- och ITchef på Mönsterås kommun, en annan är Opotitionsrådet (S) i Mönsterås kommun en tredje är Kommunchefen och VDn för Vattenpalatset och så är en av mina galna kusiner med också +många fler som jag inte har koll på. En salig blandning av gött fölk helt enkelt!

Jag tänkte ge er lite liverapporter imorgon via min Instagram, Twitter och Facebook. Häng med där eller här.

För att förbereda mig inför morgondagen och garantera trötthet så drog jag ut på ett spurtpass på min läckra cross i dagens solväder. Det jag inte hade räknat med var vinden som enligt mina väder-appar var uppe i 10m/sek. Men nog var den närmare 15-20 när jag var ute mellan fälten och åkrarna. Fick bita i för att komma frammåt och luta mot för att inte hamna i diket. Men så var det ju medvind några gånger också och då blev det riktigt bra fartträning, vevade ur 46-11 utan problem. En timmes frisk uppvärmning helt enkelt.

Bilder:











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar