onsdag 20 mars 2013

Livet går i 110km/h just nu

Bloggen och träningen får ta stryk av den hektiska vecko-start som jag fått och beräknar att hålla hela veckan. Mycket tid tas upp av förberedelse för den årliga ekonomidagen nästa vecka då förvaltningarna i Mönsterås kommun ska presentera sin verksamhet för 2012, 2013, 2014 och 2015. Jag är föredragande för Föreningsnämnden vilken har en del av fritiden och föreningslivet som sitt ansvarsområde. Men till skillnad från de andra förvaltningarna så är jag ensam tjänsteman och inte en "officiell" förvaltning. Därför får jag ta nästan allt detta jobb själv, givetvis får jag hjälp från ekonomikontoret med siffror men presentationen är mitt ansvar. Även kvällsmöten måndag, tisdag och onsdag tar tiden ifrån mig.

Som om det inte skulle vara nog så förbereder vi för vår flytt och håller koll på hantverkarna i vårt hus också. Vi hade hoppats på att vi kunde flytta in till helgen, men det var lite väl optimistiskt visade det sig redan igår. Så vi ställer in oss på inflytt under påskhelgen istället. Har jag tid ikväll så postar jag lite "före" bilder på de rum som skall tapetseras och målas om.

Nu är rasten slut och det är åter till arbetet, på återhörande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar